افزودن قابليت‌هاي هر برنامه به ويندوز
نوشته شده توسط : حمید

 آيا مي‌خواهيد برنامه‌هاي مورد علاقه‌تان، منوهاي ويندوز7 را به تسخير خود درآورند؟ کافي است اين ترفند را دنبال کنيد. تسک‌بار ويندوز7 که طراحي فوق‌العاده مناسبي دارد، قابليت اتصال برنامه‌ها (Pin) را به‌خود دارد. 

وقتي روي برنامه‌هاي متصل به تسک‌بار کليک‌راست کنيد، منوي آن نرم‌افزار را مي‌بينيد. همچنين در برخي از برنامه‌ها مي‌توانيد ببينيد که منوي کليک‌راست امکانات بيشتري دارد و مثلا در اينترنت اکسپلورر مي‌توانيد يک تب جديد يا تنظيمات را از طريق آيکن آن در تسک‌بار مشاهده کنيد. 

متاسفانه هم‌اكنون بيشتر نرم‌افزارها از چنين ويژگي‌اي‌ پشتيباني نمي‌کنند و بدون اجراي مستقيم برنامه، هيچ کار جالب ديگري نمي‌توان انجام داد، اما اگر بخواهيد قابليت‌هاي اين منو را افزايش دهيد، بهتر است به‌‌سراغ نرم‌افزاري برويم که براي همين کار ساخته شده است. براي آغاز، نرم‌افزارJumplist Extender را از لينک زير دريافت و نصب کنيد:‌ 
http://jumplist.gsdn-media.com/site/Download 
پس از اين‌‌که نرم‌افزار نصب شد آن را اجرا کرده و گزينه Start a new jumplist را انتخاب کنيد. حالا نرم‌افزاري را در منوي اکسپلورر اضافه کنيد که قرار است قابليت فهرست پرشي ويندوز را به ‌آن بيفزاييد. براي ايجاد منو، بايد آن را از طريق اين نرم‌افزار باز کنيد. 

در پنجره Jumplist خواهيد ديد که ويژگي‌هاي نرم‌افزار از جمله نام و محل نرم‌افزار در آن ثبت شده است. حال آماده ايجاد مدخل جديد در فهرست پرشي باشيد. در پنجره سمت راست، نامي را براي اين عمليات وارد کنيد، آيکني را انتخاب کرده وسپس عملياتي که مي‌خواهيد به آن نسبت دهيد را مشخص کنيد. در بخش Task Properties مي‌توانيد حتي يک کليد ميانبر را به ‌پنجره بفرستيد يا يک دستور در خط فرمان ايجاد کنيد. 
انتخاب کليدهاي ميانبر، معمولا ساده‌ترين کار ممکن هستند. کافي است کليد ترکيبي ميانبر عمليات مورد نظر خود را بدانيد يا از طريق منوها آن را بيابيد.




:: موضوعات مرتبط: آموزش , ,
:: بازدید از این مطلب : 560
|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 15
|
مجموع امتیاز : 15
تاریخ انتشار : دو شنبه 12 ارديبهشت 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: